Будемо захищені від недобросовісних виробників?

Немає коментарів 26 Переглядів

За даними Держпродспоживслужби, у столиці з порушеннями працює кожне 5-те кафе, кожен 10-ий магазин та кожен 20-ий виробничий цех. Не краща ситуація і в інших містах, зазначають у відомстві. Але протягом наступних двох років становище повинно суттєво поліпшитися. Влада збирається підняти захист споживацьких прав до європейського рівня. Задля цього планується вдосконалити законодавство, створити систему швидкого реагування на скарги та поліпшити систему перевірок виробників.

Попередити та запобігти
З 2014 року в Україні діє мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу. За твердженням голови комітету Верховної Ради з питань промислової політики Віктора Галасюка, це дозволило суттєво знизити тиск контролюючих органів на підприємців та пожвавити ділову активність у країні. Однак у Держпродспоживслужбі (ДПСС) констатують, заборона мала і негативні наслідки, які передусім позначилися на споживчому ринку: знизився контроль за якістю продуктів на прилавках магазинів та у закладах харчування, а отже, почастішали випадки масових отруєнь. Сьогодні урядовці прагнуть віднайти розумний баланс між кількістю перевірок та захищеністю споживачів. Так, у квітні набуде чинності закон «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин». Він дасть змогу призупиняти роботу підприємств, які виробляють або постачають небезпечну продукцію, строком до 10 днів без рішення суду.
«Для бізнесу запровадження зазначеного підходу означає, що кожен оператор ринку оцінюватиметься окремо. Ті, хто виконує усі вимоги законодавства чітко й без порушень, перевірятимуться компетентним органом із меншою частотою», — зазначає заступник керівника проекту ЄС «Вдосконалення системи конт­ролю безпечності харчових продуктів в Україні» Яна Добідовська.
Перевірки, окрім випадків аудиту, проводитимуться без попередження, однак підприємці зможуть самостійно дізнатися, коли чекати на інспекторів, на сайті офісу ефективного регулювання, де вже опубліковані плани перевірок 22-ох державних органів.

Додаткові механізми
Водночас, згідно із затвердженою концепцією, влада має намір забезпечити широке інформування громадян про небезпечну та неякісну продукцію, щоб зменшити кількість постраждалих у разі її розповсюдження. Держпродспоживслужба вже публікує результати лабораторних тестів та випробувань споживчих товарів. Громадські організації теж отримали право надавати аналогічну інформацію для розміщення на сайті, якщо випробування були проведені в акредитованих лабораторіях. З квітня у відкритому доступі також з’являтимуться звіти з підсумками перевірок, які проводитиме ДПСС на підприємствах. На думку урядовців, такі заходи спонукатимуть виробників та реалізаторів дотримуватися нормативів та працювати прозоро. Окрім цього, Держпродспоживслужба сприятиме розвитку системи незалежних досліджень рівня якості та безпеки товарів і послуг.
«Держава має допомогти добросовісному бізнесу у роботі та мінімізувати кількість нечесних торговельних практик щодо споживачів. Тому прийнята концепція допоможе посилити прозорість роботи підприємців, згідно з найбільш успішними європейськими практиками», — впевнений перший віце-прем’єр міністр України Степан Кубів.
Кабмін доручив місцевим органам виконавчої влади створити гарячу лінію з питань захисту прав споживачів, куди б могли оперативно звертатися місцеві мешканці. Також розглядається можливість створення консультаційних центрів, які діятимуть при держадміністраціях.
Однак деякі експерти сумніваються, що запропонованих методів буде достатньо для ефективної боротьби з недобросовісними виробниками. Оскільки в Україні не розвинена практика багатомільйонних позовів громадян до компаній, що є одним із найдієвіших дисциплінуючих факторів в ЄС. На переконання аналітиків, штрафи, які існують в Україні, таку роль виконати не можуть.
«Якщо в Європі людина купила неякісний товар і звернулася до суду, є майже 100-відсоткова гарантія, що вона цей спір виграє, — розповідає директор асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко. — Там вважають так: якщо споживач витратив час на судову тяганину, він мав на це підстави. Просто так людина не позиватиметься».

Ближче до стандартів ЄС
Ухвалена концепція охоплює заходи не лише у сфері громадського харчування і торгівлі. Вона передбачає ухвалення низки законопроектів, які повинні вдосконалити законодавство одразу в кількох напрямках, зокрема, у галузі кредитування, лізингу, страхування. Згідно із зареєстрованим у ВР законопроектом, банки зобов’яжуть інформувати громадян про всі приховані відсотки та платежі, заборонять збільшувати фіксовану відсоткову ставку без письмової згоди клієнта й усунуть рекламу фінансових установ без ліцензії. Держпродспоживслужба також пропонує посилити захист громадян у сфері електронної торгівлі.
«Зараз найбільше порушень прав у інтернет-торгівлі. Тут відстояти інтереси споживачів дуже непросто. Тому на рівні законодавчих пропозицій це питання опрацьовуємо», — підсумовує голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа.
Концепція також має на меті наблизити українське законодавство до європейських канонів. З цією метою до кінця року Кабінет Міністрів планує надіслати закон «Про захист прав споживачів» до Європейської комісії, щоб перевірити, чи відповідає він стандартам ЄС, та у разі необхідності внести відповідні зміни. Це один із етапів на шляху до євроінтеграції України.
На думку більшості аналітиків, якщо всі заплановані заходи вдасться втілити, це піде на користь як споживачам, так і підприємцям. Адже перші отримають змогу купувати якісні товари та користуватися якісними послугами, а другі — чесну конкуренцію та стимул для розвитку. Поживемо — побачимо…

Розміщено в : malin

Квіти — мої діти
201
Валентина Господаренко (на знімку) вже більше десяти років займається вирощуванням квітів. Понад вісім років господиня продає розсаду однорічних та багаторічних рослин на малинському базарі. Біля заквітчаного прилавка завжди людно. Покупців манить ...
За воду — 51 гривню?
165
До 51 гривні може зрости тариф на водопостачання і водовідведення для містян. Про такі наміри повідомляє ТОВ «Малин Енергоінвест». Відкоригувати тариф збираються у зв’язку з подорожчанням паливно-мастильних матеріалів, електроенергії, збільшенням пр...
Під колесами — пішохід
283
Дорожньо-транспортна пригода, в якій постраждав 59-річний пішохід, сталася у Малині минулого вівторка. 28-річний водій «BMW X5», місцевий житель, здійснив наїзд на чоловіка, котрий переходив дорогу в недозволеному місці. У результаті пішохід опинився...
Врятували коней
114
З початку місяця на Малинщині сталося 11 пожеж. Зокрема, сьомого червня згоріла господарська будівля на обійсті жителів Жабоча. Люди подейкують, це підпал. Достеменну причину займання мають встановити еменесники, і якщо підтвердиться, що це справа р...
Мінімальну пенсію підвищать… від 1 до 61 гривні
118
З першого липня українські пенсіонери, які мають мінімальну пенсію, отримуватимуть більше. Причиною підвищення стало чергове зростання соцстандартів, передбачене законом про держ­бюджет на 2018 рік. Також отримають надбавку пенсіонери з виплатами, щ...
Майно продав, але зарплату не виплатив
282
Найпроблемніше підприємство з виплати заробітної плати в області — ПАТ «МДЕЗ», керівник якого за фіктивними документами продав майно заводу, аби не виплачувати людям борги. Про це повідомив на прес-конференції у Житомирі начальник управління виконавч...
Як нас дурять у Малині
298
Схоже, вислів: «Зранку — гроші, ввечері — стільці» із відомого радянського кінофільму й досі не втрачає популярності. На свій лад, правда, трактують його аферисти, яким нині не так просто надурити людей, начуваних про різні афери й махінації. Тому су...
Викрили злодія
161
Минулої п’ятниці в поліцію звернувся 49-річний малинчанин із повідомленням про крадіжку майна з його автомобіля. На місці події працівники слідчо-оперативної групи поліції з’ясували, з 12 на 13 червня з багажника автомобіля викрали інструмент на сум...
«Вигідніше бути доглядальницею…»
133
— Зі святом тебе, подруго! З Днем медика! — привітала минулої неділі давню знайому, котра працює сімейним лікарем. — Дякую! — без особливого ентузіазму відповіла жінка. — Тільки якось не до свята тепер. Ось допрацюю до кінця літа і поставлю крапку н...