Майбутнє авторинку в Україні: домінування імпорту або протекціонізм?

Немає коментарів 691 Переглядів

Світова організація торгівлі рекомендувала Україні скасувати спецмито на імпортні автомобілі, введену в 2012 р Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі під час правління Кабінету міністрів Миколи Азарова.

Комісія з метою захисту українських автовиробників ввела додатковий збір у розмірі 6,46% для автомобілів з об’ємом двигуна 1000-1500 куб. см і 12,95% для обсягу 1500-2200 куб. см. З тих пір вони мінялися і сьогодні їх розмір такий: 2,15% для об’єму двигуна 1-1,5 л, 4,32% для обсягу 1,5-2,2 л. Спецмито поширюється тільки на автомобілі з бензиновими двигунами.

Крім того, Кабінет міністрів в 2015 р ввів додатковий збір 10-15% на імпортні товари.  У результаті 2014 імпорт легкових автомобілів в Україну впав більш ніж на 60%, а митна вартість одиниці зросла майже на $ 2 тис.

Якщо зараз уряд відгукнеться на рекомендацію СОТ, імпорт авто може активізуватися, чому раді компанії-імпортери. У той же час, українські виробники з побоюванням дивляться на такий варіант розвитку подій і виступають за продовження політики протекціонізму.

  1. Яка динаміка виробництва автомобілів в Україні в 2015 р?

За даними асоціації “Укравтопром”, за перше півріччя 2015 в Україні було вироблено 3181 автомобілів, що на 86,7% менше аналогічного результату минулого року. У червні на українських заводах було вироблено 1 254 автотранспортних засоби, що на 183,7% більше, ніж у травні (442 штук), і на 1,1% більше, ніж у червні минулого року (1 240 штук).

  1. Що відбувається з продажами автомобілів в Україні в 2015-му?

За шість місяців 2015 р Україні було продано 19 400 нових автомобілів, як заявив в інтерв’ю “Лізі” віце-президент асоціації “Укравтопром” Юхим Хазан. При цьому продажі нових транспортних засобів у першому півріччі +2015-го в порівнянні з аналогічним періодом минулого року скоротилися на 68,9% (продажі нових “легковиків” за шість місяців 2 015 року скоротилися на 70,2%). “Тому говорити про те, що ринок досяг дна, передчасно”, – говорить Хазан.

  1. Які найпопулярніші бренди автомобілів в Україні, судячи з продажу?

У сегменті легкових автомобілів найпопулярнішими автомобілями залишаються машини бренду Toyota – у червні 2015 року їх було українці купили 502 авто цього бренду, за даними “Укравтопрому”, що на 22,2% менше торішнього показника. На другому місці – машини Renault, 376 штук. Далі – ZAZ (254 шт.), Nissan (206 шт.), Mazda (175 шт.), Hyundai (171 шт.), Volkswagen (144 шт.), Ford (142 шт.), Kia (135 шт.) , Geely (126 шт.).На сьогоднішній день, автомобіль Renault Logan в Україні коштує в середньому 10 050 євро, Kiа Rio – 13340 євро, Volkswagen Polo – 13475 євро, Skoda Octavia – 16400 євро, Nissan Qashqai – 21 385 євро.

  1. Чи вплине скасування спецмита на ціну імпортних автомобілів?

Експерти вважають, що скасування спецмита істотно не вплине на ціну імпортних автомобілів. “Скасування спецмита кардинально нічого не змінить. Головна” мито “, яка обвалила продажі автомобілів в Україні, – це знецінена гривня”, – говорить Олег Назаренко, голова Всеукраїнського об’єднання автомобільних імпортерів і дилерів, у коментарі Hubs. “З урахуванням девальвації гривні для українського виробника це невідчутно. Але це демонструє подальше відкриття ринку”, – відзначає в інтерв’ю порталу Liga Юхим Хазан, віце-президент “Укравтопрому”.

  1. Що відбувається з динамікою імпорту автомобілів в Україну?

За період з січня по травень поточного року в Україну було ввезено 28499 одиниць автомобілів, що на 42% менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Із загального обсягу імпорту 74% складають легкові автомобілі, які були завезені в кількості 21180 одиниць на суму $ 291 300 000. Таким чином, імпорт легкових автомобілів за підсумками перших п’яти місяців знизився на 28%.

  1. Що експерти говорять про стимулювання авторинку в Україні?

Експерти вважають, що держзакупівлі українських авто і пільгове кредитування можуть простимулювати автопром, пише liga.net. “Держава має право стимулювати український автопром шляхом бюджетної закупівлі авто виключно українського виробництва. У всіх країнах світу перші особи країн їздять на авто вітчизняного виробництва (за їх наявності), і тільки у нас і в РФ вищі чиновники їздять на” Мерседес Пульман “, – говорить Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів. При цьому Юхим Хазан, віце-президент асоціації “Укравтопром”, каже: “Повинна бути програма розвитку автомобілебудування і обов’язково її фінансування. Один з інструментів – введення на певний період захисних заходів. Крім цього, повинна бути підтримка експорту (страхування експорту, компенсація частини кредитних витрат), пільгове кредитування при покупці автомобіля та інше. При цьому автовиробник, який реалізує таку програму, повинен взяти зобов’язання по оновленню модельного ряду і виробництва, створенню робочих місць “.

  1. Які можуть бути додаткові драйвери зростання авторинку в Україні?

Відкладений попит є драйвером розвитку українського авторинку, говорить Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів, в інтерв’ю liga.net. “Драйвер розвитку: колосальний відкладений попит, величезний потенціал ринку (середній вік авто 21,5 років); знижки на авто, що надаються автозаводами своїм представникам в Україні; можливість зниження податків найближчим часом (скасування спецмита і імпортного збору)”, – відзначає Назаренко

  1. У яких ще країнах існують протекціоністські заходи по відношенню до імпорту автомобілів?

Спеціальні мита на імпорт авто існують в Туреччині, Бразилії, Індії, каже Юхим Хазан, віце-президент асоціації “Укравтопром”, в інтерв’ю liga.net. “Захисна мито має становити не менше 20-35%, як у Туреччині, Бразилії. В Індії вона доходять до 36%, а на вантажний і пасажирський (більше 10 пасажирів) автотранспорт, легкові та спеціальні автомобілі, а також мотоцикли та моторолери ставки імпортних мит 46,5, 162,0 і 144,7% відповідно “, – говорить Хазан.

  1. Що кажуть противники протекціонізму?

Протекціонізм з метою стимулювання українського автопрому може призвести до торгових воєн, вважає Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів. “Тільки вільний ринок. Спроби протекціонізму вже пішли в минуле. І хоча вони дали свого часу позитивні результати в Південній Кореї та Китаї, але зараз прямо заборонені ГАТТ-СОТ”, – говорить він в інтерв’ю liga.net.

  1. Яка структура доходів автодилерів в розвинених економіках?

У розвинених економіках автодилера 20% виручки роблять на продажі нових автомобілів, в той час як 80% доходу їм приносить автосервіс. Про це в інтерв’ю liga.net заявив Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів. “У всьому світі автодилери 20% доходів заробляють на продажу нових авто, а 80% на автосервісі і trade-in. До останнього часу в Україні було навпаки: 20% на сервісі і 80% на продажах, – говорить Назаренко. – Сучасний автомобіль – це складна електронна система, яку вже не можна відремонтувати в гаражі у “дяді Вані”. Тому автодилери будуть переорієнтуватися і все більше і більше приділяти увагу розвитку сервісу та ремонту. Частково цьому сприятиме і ряд законодавчих норм (європейських директив), до яких Україна приєдналася при підписанні Угоди з ЄС “.

Розміщено в : Прогнози, Реформи

Кого відключать від централізованого опалення?
1069
Прочитали разом із сусідами в «МН», що наступного року відключатимуть чимало багатоквартирних будинків від централізованого теплопостачання. Надрукуйте, які саме. Згідно із рішенням міськради, з першого травня 2018 року планується відключення 27-ми ...
Субсидії на паливо віддадуть
865
Раніше оформляли пільгу, тепер субсидію на придбання твердого палива. Документи подали давно, однак досі не отримали ні копійки. Багато односельчан не запаслося дровами, бо отримує мізерні пенсії, яких ледь вистачає на прожиття. Напишіть, чому затрим...
Викрили підпільне «казино»
441
За процесуального керівництва Коростишівської місцевої прокуратури, у ході досудового розслідування кримінального провадження за ст. 203-2 (зайняття гральним бізнесом) КК України, припинена діяльність грального закладу у Малині. Місцева прокуратура ...
За наживою – через вікно
434
Схоже, малинчанам, аби вберегти майно від злодіїв, доведеться встановлювати не лише надійні броньовані двері, а й решітки на вікна. Минулого тижня злодії обчистили два будинки в Малині по вулицях Єгорова та Щербакова. В обох випадках крадії проникл...
Ледь не вибухнула АЗС
536
Минулого четверга ледь не злетіла у повітря одна з АЗС району. Водій «Славути», заправивши автівку, декілька разів намагався завести двигуна, однак не вдавалося. Раптом з-під капота пролунав гучний вибух, і машину огорнуло вогняною хвилею, радіус ...
Мітингувальники з мером розійшлися мирно
437
Минулого понеділка об 11-ій годині інваліди знову влаштували під стінами мерії акцію під гаслом «Мерія за наші гроші жирує, а інвалід бідує». Адже попереднього разу так і не дочекалися міського голови Олексія Шостака, від котрого хотіли почути відпов...
У полоні крилатих терористів
261
Минулої п’ятниці трагедією могла закінчитися спроба малинчанина знищити кубло шершнів, котрі знайшли прихисток під дахом його будинку. Сусіди підказали чоловікові «атакувати» комах пізньою осінню, мовляв, цієї пори шершні неактивні і залягають у зи...
Погуляв на широку ногу
397
8 листопада до Малинського відділення поліції звернулася малинчанка з заявою, що загубила банківську картку, а згодом з’ясувала: з її рахунку зникли майже усі гроші. Як виявилося, жінка навіть не здогадувалася про пропажу. Погані думки почали тривож...
Чому лунали вибухи на меблевій?
431
Сильний вибух стався минулої середи близько 13-ої години на меблевій фабриці у Малині. В одному із цехів повилітали шибки, скло розлетілося дорогою щонайменше на десять метрів. — Перший вибух був неймовірної сили, неначе скинули атомну бомбу, — каж...