Майбутнє авторинку в Україні: домінування імпорту або протекціонізм?

Немає коментарів 712 Переглядів

Світова організація торгівлі рекомендувала Україні скасувати спецмито на імпортні автомобілі, введену в 2012 р Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі під час правління Кабінету міністрів Миколи Азарова.

Комісія з метою захисту українських автовиробників ввела додатковий збір у розмірі 6,46% для автомобілів з об’ємом двигуна 1000-1500 куб. см і 12,95% для обсягу 1500-2200 куб. см. З тих пір вони мінялися і сьогодні їх розмір такий: 2,15% для об’єму двигуна 1-1,5 л, 4,32% для обсягу 1,5-2,2 л. Спецмито поширюється тільки на автомобілі з бензиновими двигунами.

Крім того, Кабінет міністрів в 2015 р ввів додатковий збір 10-15% на імпортні товари.  У результаті 2014 імпорт легкових автомобілів в Україну впав більш ніж на 60%, а митна вартість одиниці зросла майже на $ 2 тис.

Якщо зараз уряд відгукнеться на рекомендацію СОТ, імпорт авто може активізуватися, чому раді компанії-імпортери. У той же час, українські виробники з побоюванням дивляться на такий варіант розвитку подій і виступають за продовження політики протекціонізму.

  1. Яка динаміка виробництва автомобілів в Україні в 2015 р?

За даними асоціації “Укравтопром”, за перше півріччя 2015 в Україні було вироблено 3181 автомобілів, що на 86,7% менше аналогічного результату минулого року. У червні на українських заводах було вироблено 1 254 автотранспортних засоби, що на 183,7% більше, ніж у травні (442 штук), і на 1,1% більше, ніж у червні минулого року (1 240 штук).

  1. Що відбувається з продажами автомобілів в Україні в 2015-му?

За шість місяців 2015 р Україні було продано 19 400 нових автомобілів, як заявив в інтерв’ю “Лізі” віце-президент асоціації “Укравтопром” Юхим Хазан. При цьому продажі нових транспортних засобів у першому півріччі +2015-го в порівнянні з аналогічним періодом минулого року скоротилися на 68,9% (продажі нових “легковиків” за шість місяців 2 015 року скоротилися на 70,2%). “Тому говорити про те, що ринок досяг дна, передчасно”, – говорить Хазан.

  1. Які найпопулярніші бренди автомобілів в Україні, судячи з продажу?

У сегменті легкових автомобілів найпопулярнішими автомобілями залишаються машини бренду Toyota – у червні 2015 року їх було українці купили 502 авто цього бренду, за даними “Укравтопрому”, що на 22,2% менше торішнього показника. На другому місці – машини Renault, 376 штук. Далі – ZAZ (254 шт.), Nissan (206 шт.), Mazda (175 шт.), Hyundai (171 шт.), Volkswagen (144 шт.), Ford (142 шт.), Kia (135 шт.) , Geely (126 шт.).На сьогоднішній день, автомобіль Renault Logan в Україні коштує в середньому 10 050 євро, Kiа Rio – 13340 євро, Volkswagen Polo – 13475 євро, Skoda Octavia – 16400 євро, Nissan Qashqai – 21 385 євро.

  1. Чи вплине скасування спецмита на ціну імпортних автомобілів?

Експерти вважають, що скасування спецмита істотно не вплине на ціну імпортних автомобілів. “Скасування спецмита кардинально нічого не змінить. Головна” мито “, яка обвалила продажі автомобілів в Україні, – це знецінена гривня”, – говорить Олег Назаренко, голова Всеукраїнського об’єднання автомобільних імпортерів і дилерів, у коментарі Hubs. “З урахуванням девальвації гривні для українського виробника це невідчутно. Але це демонструє подальше відкриття ринку”, – відзначає в інтерв’ю порталу Liga Юхим Хазан, віце-президент “Укравтопрому”.

  1. Що відбувається з динамікою імпорту автомобілів в Україну?

За період з січня по травень поточного року в Україну було ввезено 28499 одиниць автомобілів, що на 42% менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Із загального обсягу імпорту 74% складають легкові автомобілі, які були завезені в кількості 21180 одиниць на суму $ 291 300 000. Таким чином, імпорт легкових автомобілів за підсумками перших п’яти місяців знизився на 28%.

  1. Що експерти говорять про стимулювання авторинку в Україні?

Експерти вважають, що держзакупівлі українських авто і пільгове кредитування можуть простимулювати автопром, пише liga.net. “Держава має право стимулювати український автопром шляхом бюджетної закупівлі авто виключно українського виробництва. У всіх країнах світу перші особи країн їздять на авто вітчизняного виробництва (за їх наявності), і тільки у нас і в РФ вищі чиновники їздять на” Мерседес Пульман “, – говорить Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів. При цьому Юхим Хазан, віце-президент асоціації “Укравтопром”, каже: “Повинна бути програма розвитку автомобілебудування і обов’язково її фінансування. Один з інструментів – введення на певний період захисних заходів. Крім цього, повинна бути підтримка експорту (страхування експорту, компенсація частини кредитних витрат), пільгове кредитування при покупці автомобіля та інше. При цьому автовиробник, який реалізує таку програму, повинен взяти зобов’язання по оновленню модельного ряду і виробництва, створенню робочих місць “.

  1. Які можуть бути додаткові драйвери зростання авторинку в Україні?

Відкладений попит є драйвером розвитку українського авторинку, говорить Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів, в інтерв’ю liga.net. “Драйвер розвитку: колосальний відкладений попит, величезний потенціал ринку (середній вік авто 21,5 років); знижки на авто, що надаються автозаводами своїм представникам в Україні; можливість зниження податків найближчим часом (скасування спецмита і імпортного збору)”, – відзначає Назаренко

  1. У яких ще країнах існують протекціоністські заходи по відношенню до імпорту автомобілів?

Спеціальні мита на імпорт авто існують в Туреччині, Бразилії, Індії, каже Юхим Хазан, віце-президент асоціації “Укравтопром”, в інтерв’ю liga.net. “Захисна мито має становити не менше 20-35%, як у Туреччині, Бразилії. В Індії вона доходять до 36%, а на вантажний і пасажирський (більше 10 пасажирів) автотранспорт, легкові та спеціальні автомобілі, а також мотоцикли та моторолери ставки імпортних мит 46,5, 162,0 і 144,7% відповідно “, – говорить Хазан.

  1. Що кажуть противники протекціонізму?

Протекціонізм з метою стимулювання українського автопрому може призвести до торгових воєн, вважає Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів. “Тільки вільний ринок. Спроби протекціонізму вже пішли в минуле. І хоча вони дали свого часу позитивні результати в Південній Кореї та Китаї, але зараз прямо заборонені ГАТТ-СОТ”, – говорить він в інтерв’ю liga.net.

  1. Яка структура доходів автодилерів в розвинених економіках?

У розвинених економіках автодилера 20% виручки роблять на продажі нових автомобілів, в той час як 80% доходу їм приносить автосервіс. Про це в інтерв’ю liga.net заявив Олег Назаренко, гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів. “У всьому світі автодилери 20% доходів заробляють на продажу нових авто, а 80% на автосервісі і trade-in. До останнього часу в Україні було навпаки: 20% на сервісі і 80% на продажах, – говорить Назаренко. – Сучасний автомобіль – це складна електронна система, яку вже не можна відремонтувати в гаражі у “дяді Вані”. Тому автодилери будуть переорієнтуватися і все більше і більше приділяти увагу розвитку сервісу та ремонту. Частково цьому сприятиме і ряд законодавчих норм (європейських директив), до яких Україна приєдналася при підписанні Угоди з ЄС “.

Розміщено в : Прогнози, Реформи

Ледь не загинув через селфі
179
Нещасний випадок стався напередодні Великодня з 13-річним малинчанином. Як розповідають місцеві мешканці, хлопець грався з однолітками неподалік банкнотки. Підліткам спало на думку зробити селфі на вишці ЛЕП. Хлопчина за лічені секунди вибрався із м...
Вибухнуло у кафе
244
Близько 4-ої години ранку минулої неділі в Малині в одному із лотерейних закладів стався вибух. Унаслідок інциденту ніхто не постраждав, повідомляє прес-служба Нац­поліції області. За словами правоохоронців, попередньо встановлено, у коридорі гральн...
Сезон скутеристів стартував невдало
407
У перші теплі дні малинські скутеристи та мотоциклісти «осідлали» залізних коней. Однак сезон двоколісників, як свідчить дорожньо-транспортна пригода, що сталася у мікрорайоні паперовиків, стартував невдало. У суботу, 24 березня, на перехресті біля с...
Стартувала медреформа…
118
Скандалами і довжелезними чергами у поліклініках розпочався майже у всіх регіонах України перший етап медреформи, який передбачає укладання з сімейними лікарями декларацій у електронній системі E-Health. Виявилося, подекуди медики правлять від 50 д...
Хлопець втрачає вагу, але медики не знають, що робити
716
Редакцію повідомили про хлопця-сироту, котрий через недугу стрімко втрачає вагу. Медики нічого не можуть вдіяти. Ліки не допомагають, а операцію робити ризиковано — хлопець занадто слабкий. Так триває не один місяць. …Хворий на той час лежав у хірур...
Безхатченка прихистив «Оазис мир»
170
«МН» нещодавно писали про 64-річного малинчанина Анатолія Манченка, від котрого відмовилися рідні. Чоловік три місяці жив у лікарні. Подітися дідусю нікуди: рідна домівка, в котрій народився і прожив усе життя, постраждала від пожежі. До того ж плем...
Вкрали два відра яєць
358
Два відра домашніх яєць назбирала на Великдень 76-річна малинчанка. Зберігала курячий продукт у степці. Проте днями помітила, яйця зникли. Обшукала усю хату, однак даремно — у відер ніби виросли ноги. Тоді старенька пригадала, днями в її оселю захо...
Повісився батько трьох дітей
335
Минулий тиждень завершився трагедією — у Нових Вороб’ях покінчив життя самогубством 34-річний чоловік, батько трьох дітей. Рідні знайшли його повішеним на власному подвір’ї зранку у понеділок. У селі про померлого відгукуються непогано, хоч і не пр...
Дамоклів меч — над малинчанами
196
Над малинчанами нависла загроза зростання удвічі тарифу на водовідведення. Це питання знову обговорювали на черговому засіданні міськвиконкому. ТОВ «Малин Енергоінвест» подало на розгляд виконкому розрахунки для коригування тарифу. Зокрема, для на...