Хто ж возить малинчан у столицю?

Немає коментарів 1126 Переглядів

Декілька тижнів у соцмережах малинчани активно обговорють тему пасажирських перевезень за маршрутом «Малин — Київ». Мовляв, один із них нелегально возить малинчан у столицю, та ще й підняв ціну за проїзд. Як не дивно, лист із подібним текстом наді­йшов і на електронну адресу «МН». Постало запитання: це справжнє обурення малинчан, які користуються послугами перевізників, чи своєрідний піар-хід у боротьбі за клієнтів між самими перевізниками? Отож спробуємо розібратися: хто возить малинчан у столицю, чи справді перевізники діють нелегально, і скільки ж коштує квиток до Києва.

 

НЕ ДОВГО МУЗИКА ЛУНАЛА

Малинчани пам’ятають нещодавні «розбірки» між конкурентами ПАТ «Північтранс», із яким був пов’язаний місцевий перевізник Олександр Столяр, і ТОВ «Київ-Експрес-1». Пригадуються ситуації із «рейдерським» захопленням столичних рейсів у серпні 2014-го, і спалені автобуси Столяра наприкінці 2015-го. Не забулось і те, що київський перевізник має російське «коріння».

Зокрема, в лютому 2016-го журналісти «МН» з’ясували, що ТОВ «Київ-Експрес-1» — компанія із російським капіталом. Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, засновником товариства з київською пропискою, проте, була мешканка селища Нахабіно Московської області РФ — Алла Валентинівна Литвиненко. У серпні 2005 року власниця вклала у київський бізнес 30 мільйонів гривень — розмір внеску до статутного фонду. Керівником компанії із серпня 2015-го значився Роман Вікторович Дяченко…
Торік, у лютому, Столяр припинив пасажирські перевезення до столиці. У свою чергу київський перевізник зайняв стоянку неподалік адмінбудівлі в центрі міста, й продовжував рейси за спірним маршрутом. Незадовго до того у місті з’явився новий перевізник — луганський «Зубастик». Усе затихло. Але не надовго.

На початку 2017-го спершу з’явилась інформація, що ТОВ «Київ-Експрес-1» підвищило вартість проїзду до столиці — із 35 до 50 гривень. Згодом у соц­мережах уже обговорювали, що перевізник із російським «корінням» не має дозвільних документів на перевезення пасажирів.

 

ТРЕТІЙ — ЗАЙВИЙ

Подробицями ситуації із перевізниками, яку активно обговорюють малинчани, поцікавились у представників патрульної поліції і міськради. Після їхніх коментарів, правда, виникло ще більше запитань.

 

— Такої фірми, як «Київ-Експрес-1», якою колись займався приватний підприємець Кашуба, нині немає. Сьогодні «Київ-Експрес-1» — це той самий луганський «Зубастик», який здійснює пасажироперевезення за маршрутом «Малин — Київ». Окрім нього такі ж послуги у місті надає компанія «Росинка», — пояснив заступник начальника сектора пат­рульної поліції Малинського відділення поліції Коростишівського ВП ГУНП у Житомирській області Володимир Савченко. — Обидва перевізники мають тимчасові, до проведення тендеру, ліцензії на перевезення пасажирів за маршрутом «Малин — Київ». Раніше такі маршрути та графік рейсів на них узгоджували з Державтоінспекцією, нині все контролює Укртрансбезпеки, що видає перевізникам відповідні дозвільні документи. Що стосується перевірки транспортних засобів, ще з минулого року на це діє своєрідний «мораторій». Впроваджуючи реформу правоохоронної системи, слово «державтоінспекція» не замінили на «поліція» — відповідних змін немає ні в ЗУ «Про дорожній рух», ні в Правилах дорожнього руху. Як поліція, ми маємо право перевіряти документи, що стосуються Правил дорожнього руху. Але у випадку виявлення порушення притягнути до відповідальності водія чи компанію-перевізника не можемо — ДАІ в Україні вже не існує. Ось такий каламбур… У березні почнемо профілактичне відпрацювання по всіх перевізниках, і порушення, якщо такі виявимо, покажуть, що буде далі.

 

У свою чергу перший заступник міського голови Пет­ро Піковський про перевізників говорить дещо інше:

— Нині пасажирські перевезення між Малином та Києвом здійснюють двоє перевізників: луганський «Зубастик» та «Росинка» — по-суті, той же «Київ-Експрес-1», тільки після зміни власника, — пояснює Петро Валентинович. — «Росинка» — всім відомий завод безалкогольних напоїв. Як не дивно, тепер він займається й пасажироперевезеннями. Більшою інформацією не володію, але зауважу: про наявність «російського капіталу» серед компаній-перевізників мови немає.

 

Як відомо, ТОВ «Київ-Експрес-1» ще існує, а компанія «Зубастик», окрім як звичайної конкуренції у місті, не має до неї відношення. Але звідки взявся третій перевізник — «Росинка»? Ще в жовтні 2015 року проти ПрАТ «Київський завод безалкогольних напоїв «Росинка» через борги було порушено справу про банкрутство. 24 жовтня 2016 року Господарський суд Вінницької області офіційно визнав завод банкрутом і відкрив ліквідаційну процедуру.

Певно, наші чиновники давно не цікавились тим, хто ж возить малинчан у столицю. А, може, намагаються приховати те, що хтось із перевізників працює нелегально?

 

ХТО Ж «КУСАЄТЬСЯ»?

До слова, згідно із наказом Державної служби України з безпеки на транспорті №623 від 14.09.2016 року, «перевізника ТОВ «Київ-Експрес-1» (м. Київ) позбавлено дозвільних документів на перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах загального користування Київ — Малин, рейси 649/650, 651/652, 653/654 та Малин — Київ, рейси 1515/1516, 1517/1518, 1519/1520, 1521/1522, 1523/1524, 1535/1536». Натомість перевізником на вказаному маршруті призначено ПАТ «Північтранс» (м. Одеса), і надано право виконувати зазначені рейси — до 25.04.2019 року та 29.08.2018 року відповідно.

Те, що ТОВ «Київ-Експрес-1» нікуди не зникло, підтверджує і держре­єстр Мін’юсту, де зазначено: «не перебуває у процесі припинення». Здивувало інше: немає й згадки про російську власницю статутного фонду товариства. 30 мільйонів гривень розподілились між четвіркою засновників — жінкою й трьома чоловіками, які проживають у Києві, Київській області та на Сумщині. За новими даними, вони спрямували на розвиток бізнесу по 7,5 мільйона гривень кожен. З-поміж нової четвірки лиш одне знайоме прізвище — Роман Дяченко.

Аби розставити всі крапи над «і», звернулись до представників «неіснуючої», на думку чиновників, компанії-перевізника.

 

— Не розумію, про яку «Росинку» йде мова. Перевізник — ТОВ «Київ-Експрес-1». Юридичний директор компанії — Роман Дяченко. А от хто її власник, не знаю, — каже диспетчер «киян», малинчанин Олександр Д. і додає: — Суди із одеським ПАТ «Північтранс», які почались у 2013-му, продовжуються. З початку року представники Укртрансбезпеки декілька разів перевіряли наш транспорт. Автобуси «Північтрансу» на маршрут не виїжджають. Поки триває судова тяганина, ми продовжуємо здійснювати ці рейси.

Між тим, диспетчер зізнається: усі автомобілі у перевізника ТОВ «Київ-Експрес-1» — наймані. За наймом працюють і водії. Говорячи про технічний стан найманих маршруток, чоловік опускає очі. На питання, чи конкурують з іншим перевізником, відповідає:

— Звісно, конкуренція відчувається. — Але це все між нами. Пасажирам, вважаю, немає до цього ніякого діла. Їм головне, щоб поїздки були комфортними й доступними за ціною.

Поки малинчани обговорювали тему поїздок у маршрутках до столиці, київський перевізник спершу, справді, підвищив вартість проїзду до 50 гривень, потім знову повернувся до старої ціни — 35 гривень. Тож добре, що на такому популярному маршруті існує конкуренція. Та головне, щоб вона була здоровою, а з’ясування стосунків між перевізниками, якщо таке існує, не обернулося трагедією для пасажирів. У будь-якому разі, малинчани, вибір тільки за вами!

Марина ЛІСНІЧУК.

На лікарняні ліжка вклав сальмонельоз
42
Як ми вже повідомляли, на початку тижня в інфекційне відділення малинської лікарні потрапило четверо людей із ознаками гострого отруєння. Усіх хворих об’єднує одне: минулої суботи вони відпочивали у місцевому кафе «Ранчо». Перша пацієнтка поступила...
Хто захистить ліс від горе-збирачів чорниць?
111
Притягнути до відповідальності спритних збирачів чорниць, котрі з’їжджаються на Малинщину звідусіль і мало не б’ються за дари лісу, зовсім непросто, кажуть правоохоронці. За промисловий збір ягід без лісових квитків передбачене адміністративне покар...
За вилов раків — штраф
142
Від 15 липня рибоохоронний патруль штрафуватиме тих, хто ловитиме раків у водоймах Житомирщини, повідомили в обласному управлінні державного агентства рибного господарства. Заборона на вилов раків триватиме до 5 вересня. Тих, хто знехтує нею, в упра...
«ПриватБанк» не надсилає SMS-повідомлень
205
«ПриватБанк» не надсилає своїм клієнтам сервісних або інших повідомлень зі звичайних мобільних номерів, як повідомили в службі безпеки банку, також «ПриватБанк» не розсилає клієнтам повідомлень про блокування карток. «За даними СБ банку, останніми д...
У Малині купатися небезпечно
770
Майже у п’ять разів перевищує допустиму норму по вмісту кишкових паличок вода на стихійному пляжі у Малині (район вулиці Г. Бондарик). Це улюблене місце відпочинку містян, але купатися там категорично заборонено, попереджають працівники райСЕС. Згід...
Літо. А що там далі?
123
Синоптики розповіли, які погодні сюрпризи чекають нас у наступні тижні липня та в серпні. Зокрема, керівник Українського гідрометцентру Микола Кульбіда повідомив, що буде дуже спекотно. — Очікується багато днів з температурою 30 градусів і більше т...
Коридор затемнень
101
Цього місяця розпочався коридор затемнень, який сильно вплине на наше життя, попереджають астрологи. У період між затемненнями відбуваються зазвичай великі події і зміни, інколи — не найкращі. Початок коридору затемнень поклав учорашній день, коли ...
Хочете зігрітися, робіть грубку
224
Коли чуєш про подорожчання хліба на 26 відсотків або газу на 62 відсотки, яке, до речі, обіцяють найближчим часом, навіть не сумніваєшся у прогнозах. А чого ви чекали? Порошенко, коли його обирали президентом, обіцяв нове життя, проте не сказав, що в...
Замість молока — кисіль
240
Скуповуючись днями на базарі, літня жінка потрапила в халепу. Обійшовши молочний павільйон, пенсіонерка так і не знайшла підходящої ціни на молоко — жваві молодички правили за трилітровий слоїк щонайменше 40 гривень. Де у пенсіонерки такі статки, ...