Хто ж возить малинчан у столицю?

Немає коментарів 697 Переглядів

Декілька тижнів у соцмережах малинчани активно обговорють тему пасажирських перевезень за маршрутом «Малин — Київ». Мовляв, один із них нелегально возить малинчан у столицю, та ще й підняв ціну за проїзд. Як не дивно, лист із подібним текстом наді­йшов і на електронну адресу «МН». Постало запитання: це справжнє обурення малинчан, які користуються послугами перевізників, чи своєрідний піар-хід у боротьбі за клієнтів між самими перевізниками? Отож спробуємо розібратися: хто возить малинчан у столицю, чи справді перевізники діють нелегально, і скільки ж коштує квиток до Києва.

 

НЕ ДОВГО МУЗИКА ЛУНАЛА

Малинчани пам’ятають нещодавні «розбірки» між конкурентами ПАТ «Північтранс», із яким був пов’язаний місцевий перевізник Олександр Столяр, і ТОВ «Київ-Експрес-1». Пригадуються ситуації із «рейдерським» захопленням столичних рейсів у серпні 2014-го, і спалені автобуси Столяра наприкінці 2015-го. Не забулось і те, що київський перевізник має російське «коріння».

Зокрема, в лютому 2016-го журналісти «МН» з’ясували, що ТОВ «Київ-Експрес-1» — компанія із російським капіталом. Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, засновником товариства з київською пропискою, проте, була мешканка селища Нахабіно Московської області РФ — Алла Валентинівна Литвиненко. У серпні 2005 року власниця вклала у київський бізнес 30 мільйонів гривень — розмір внеску до статутного фонду. Керівником компанії із серпня 2015-го значився Роман Вікторович Дяченко…
Торік, у лютому, Столяр припинив пасажирські перевезення до столиці. У свою чергу київський перевізник зайняв стоянку неподалік адмінбудівлі в центрі міста, й продовжував рейси за спірним маршрутом. Незадовго до того у місті з’явився новий перевізник — луганський «Зубастик». Усе затихло. Але не надовго.

На початку 2017-го спершу з’явилась інформація, що ТОВ «Київ-Експрес-1» підвищило вартість проїзду до столиці — із 35 до 50 гривень. Згодом у соц­мережах уже обговорювали, що перевізник із російським «корінням» не має дозвільних документів на перевезення пасажирів.

 

ТРЕТІЙ — ЗАЙВИЙ

Подробицями ситуації із перевізниками, яку активно обговорюють малинчани, поцікавились у представників патрульної поліції і міськради. Після їхніх коментарів, правда, виникло ще більше запитань.

 

— Такої фірми, як «Київ-Експрес-1», якою колись займався приватний підприємець Кашуба, нині немає. Сьогодні «Київ-Експрес-1» — це той самий луганський «Зубастик», який здійснює пасажироперевезення за маршрутом «Малин — Київ». Окрім нього такі ж послуги у місті надає компанія «Росинка», — пояснив заступник начальника сектора пат­рульної поліції Малинського відділення поліції Коростишівського ВП ГУНП у Житомирській області Володимир Савченко. — Обидва перевізники мають тимчасові, до проведення тендеру, ліцензії на перевезення пасажирів за маршрутом «Малин — Київ». Раніше такі маршрути та графік рейсів на них узгоджували з Державтоінспекцією, нині все контролює Укртрансбезпеки, що видає перевізникам відповідні дозвільні документи. Що стосується перевірки транспортних засобів, ще з минулого року на це діє своєрідний «мораторій». Впроваджуючи реформу правоохоронної системи, слово «державтоінспекція» не замінили на «поліція» — відповідних змін немає ні в ЗУ «Про дорожній рух», ні в Правилах дорожнього руху. Як поліція, ми маємо право перевіряти документи, що стосуються Правил дорожнього руху. Але у випадку виявлення порушення притягнути до відповідальності водія чи компанію-перевізника не можемо — ДАІ в Україні вже не існує. Ось такий каламбур… У березні почнемо профілактичне відпрацювання по всіх перевізниках, і порушення, якщо такі виявимо, покажуть, що буде далі.

 

У свою чергу перший заступник міського голови Пет­ро Піковський про перевізників говорить дещо інше:

— Нині пасажирські перевезення між Малином та Києвом здійснюють двоє перевізників: луганський «Зубастик» та «Росинка» — по-суті, той же «Київ-Експрес-1», тільки після зміни власника, — пояснює Петро Валентинович. — «Росинка» — всім відомий завод безалкогольних напоїв. Як не дивно, тепер він займається й пасажироперевезеннями. Більшою інформацією не володію, але зауважу: про наявність «російського капіталу» серед компаній-перевізників мови немає.

 

Як відомо, ТОВ «Київ-Експрес-1» ще існує, а компанія «Зубастик», окрім як звичайної конкуренції у місті, не має до неї відношення. Але звідки взявся третій перевізник — «Росинка»? Ще в жовтні 2015 року проти ПрАТ «Київський завод безалкогольних напоїв «Росинка» через борги було порушено справу про банкрутство. 24 жовтня 2016 року Господарський суд Вінницької області офіційно визнав завод банкрутом і відкрив ліквідаційну процедуру.

Певно, наші чиновники давно не цікавились тим, хто ж возить малинчан у столицю. А, може, намагаються приховати те, що хтось із перевізників працює нелегально?

 

ХТО Ж «КУСАЄТЬСЯ»?

До слова, згідно із наказом Державної служби України з безпеки на транспорті №623 від 14.09.2016 року, «перевізника ТОВ «Київ-Експрес-1» (м. Київ) позбавлено дозвільних документів на перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах загального користування Київ — Малин, рейси 649/650, 651/652, 653/654 та Малин — Київ, рейси 1515/1516, 1517/1518, 1519/1520, 1521/1522, 1523/1524, 1535/1536». Натомість перевізником на вказаному маршруті призначено ПАТ «Північтранс» (м. Одеса), і надано право виконувати зазначені рейси — до 25.04.2019 року та 29.08.2018 року відповідно.

Те, що ТОВ «Київ-Експрес-1» нікуди не зникло, підтверджує і держре­єстр Мін’юсту, де зазначено: «не перебуває у процесі припинення». Здивувало інше: немає й згадки про російську власницю статутного фонду товариства. 30 мільйонів гривень розподілились між четвіркою засновників — жінкою й трьома чоловіками, які проживають у Києві, Київській області та на Сумщині. За новими даними, вони спрямували на розвиток бізнесу по 7,5 мільйона гривень кожен. З-поміж нової четвірки лиш одне знайоме прізвище — Роман Дяченко.

Аби розставити всі крапи над «і», звернулись до представників «неіснуючої», на думку чиновників, компанії-перевізника.

 

— Не розумію, про яку «Росинку» йде мова. Перевізник — ТОВ «Київ-Експрес-1». Юридичний директор компанії — Роман Дяченко. А от хто її власник, не знаю, — каже диспетчер «киян», малинчанин Олександр Д. і додає: — Суди із одеським ПАТ «Північтранс», які почались у 2013-му, продовжуються. З початку року представники Укртрансбезпеки декілька разів перевіряли наш транспорт. Автобуси «Північтрансу» на маршрут не виїжджають. Поки триває судова тяганина, ми продовжуємо здійснювати ці рейси.

Між тим, диспетчер зізнається: усі автомобілі у перевізника ТОВ «Київ-Експрес-1» — наймані. За наймом працюють і водії. Говорячи про технічний стан найманих маршруток, чоловік опускає очі. На питання, чи конкурують з іншим перевізником, відповідає:

— Звісно, конкуренція відчувається. — Але це все між нами. Пасажирам, вважаю, немає до цього ніякого діла. Їм головне, щоб поїздки були комфортними й доступними за ціною.

Поки малинчани обговорювали тему поїздок у маршрутках до столиці, київський перевізник спершу, справді, підвищив вартість проїзду до 50 гривень, потім знову повернувся до старої ціни — 35 гривень. Тож добре, що на такому популярному маршруті існує конкуренція. Та головне, щоб вона була здоровою, а з’ясування стосунків між перевізниками, якщо таке існує, не обернулося трагедією для пасажирів. У будь-якому разі, малинчани, вибір тільки за вами!

Марина ЛІСНІЧУК.

Кого відключать від централізованого опалення?
1067
Прочитали разом із сусідами в «МН», що наступного року відключатимуть чимало багатоквартирних будинків від централізованого теплопостачання. Надрукуйте, які саме. Згідно із рішенням міськради, з першого травня 2018 року планується відключення 27-ми ...
Субсидії на паливо віддадуть
865
Раніше оформляли пільгу, тепер субсидію на придбання твердого палива. Документи подали давно, однак досі не отримали ні копійки. Багато односельчан не запаслося дровами, бо отримує мізерні пенсії, яких ледь вистачає на прожиття. Напишіть, чому затрим...
Викрили підпільне «казино»
441
За процесуального керівництва Коростишівської місцевої прокуратури, у ході досудового розслідування кримінального провадження за ст. 203-2 (зайняття гральним бізнесом) КК України, припинена діяльність грального закладу у Малині. Місцева прокуратура ...
За наживою – через вікно
431
Схоже, малинчанам, аби вберегти майно від злодіїв, доведеться встановлювати не лише надійні броньовані двері, а й решітки на вікна. Минулого тижня злодії обчистили два будинки в Малині по вулицях Єгорова та Щербакова. В обох випадках крадії проникл...
Ледь не вибухнула АЗС
535
Минулого четверга ледь не злетіла у повітря одна з АЗС району. Водій «Славути», заправивши автівку, декілька разів намагався завести двигуна, однак не вдавалося. Раптом з-під капота пролунав гучний вибух, і машину огорнуло вогняною хвилею, радіус ...
Мітингувальники з мером розійшлися мирно
435
Минулого понеділка об 11-ій годині інваліди знову влаштували під стінами мерії акцію під гаслом «Мерія за наші гроші жирує, а інвалід бідує». Адже попереднього разу так і не дочекалися міського голови Олексія Шостака, від котрого хотіли почути відпов...
У полоні крилатих терористів
252
Минулої п’ятниці трагедією могла закінчитися спроба малинчанина знищити кубло шершнів, котрі знайшли прихисток під дахом його будинку. Сусіди підказали чоловікові «атакувати» комах пізньою осінню, мовляв, цієї пори шершні неактивні і залягають у зи...
Погуляв на широку ногу
382
8 листопада до Малинського відділення поліції звернулася малинчанка з заявою, що загубила банківську картку, а згодом з’ясувала: з її рахунку зникли майже усі гроші. Як виявилося, жінка навіть не здогадувалася про пропажу. Погані думки почали тривож...
Чому лунали вибухи на меблевій?
418
Сильний вибух стався минулої середи близько 13-ої години на меблевій фабриці у Малині. В одному із цехів повилітали шибки, скло розлетілося дорогою щонайменше на десять метрів. — Перший вибух був неймовірної сили, неначе скинули атомну бомбу, — каж...