Втікайте! Таксі їде…

Немає коментарів 640 Переглядів

Схоже, у Малині галаслива таксистська братія живе за своїми неписаними законами та їздить за власними Правилами дорожнього руху. А ми, пішоходи, щодня ризикуємо стати їхніми жертвами. Такі висновки зробила після розмови з малинчанкою Тамілою Мельниченко, котра днями завітала у редакцію, аби поскаржитися на горе-водія, який, за її словами, уже не вперше сідає за кермо напідпитку.
— Нещодавно викликала машину з «шашечками», зателефонувавши у фірму «Євротаксі», — почала жінка. — Довго чекати на автівку не довелося, однак і поїхати не пощастило. Що з керманичем щось не так, збагнула одразу. Він, під’їхавши, вилетів на тротуар, як літак. Машина, побита з усіх боків, «гарчала», немов скажена, а з віконця автівки визирнув п’яний, як чіп, водій. Чоловік ледь балакав. Зібравшись із силами, протягнув: «Усе нормально. Трішки під мухою, але довезу, куди треба». У голові не вкладалося, як у такому стані можна їхати? До якої біди може призвести така їзда? Ці запитання поставила диспетчеру та власнику фірми таксі. Обоє вибачилися за невдалу поїздку і пообіцяли: п’яного таксиста одразу звільнять із роботи. Проте, як зрозуміла, говорити й робити — різні речі. Через декілька днів побачила випивоху, який «вишивав» містом із тими ж «шашечками». На мої скарги ніхто не відреагував. Тож хочу запитати, хто знайде управу на п’яних водіїв? Врешті-решт, хто повинен контролювати роботу таксистів?
Подібних скарг на таксистську братію надходить у редакцію чимало. Декілька тижнів тому, приміром, жінка розповіла, ледь не потрапила під колеса машини із «шашечками» поблизу ресторану. Автівка на всіх парах вискочила на тротуар і полетіла прямо до входу у розважальний заклад, догоджаючи, видно, примхливим пасажирам. Жінка зробила зауваження водієві. Той у відповідь ще й образив: «Швидше перебирай ногами, корово!».
У малинських таксистів, очевидно, є й власні правила паркування, про які нам, пішоходам, також нічого не відомо. Бо як інакше пояснити «стійбища» біля кафе, на пішохідних переходах, автобусних зупинках? Паркування поблизу ринку в базарні дні вже давно нагадує змагання за виручку. Хто перший підбере пасажира, у того й «пальма» першості. А скільки малинчан скаржиться на таксистів, які дурять людей, «накручуючи» кілометри?
Однак все ж таки найболючіше питання — їзда у нетверезому стані. Водії міських та міжміських маршруток, перед тим, як вийти у рейс, обов’язково проходять медогляди. Чому ж робочий день деяких таксистів починається не з вимірювання тиску, а з чарки?
Знайомий водій машини із «шашечками» зізнався, ніколи не перевірявся у лікаря перед тим, як виїхати на роботу.
— Кожен нормальний водій розуміє, що несе відповідальність не лише за своє життя, а й за життя пасажирів, тому й не сяде за кермо напідпитку, — каже чоловік. — Але, на жаль, не всі свідомі й відповідальні…
Начальник відділу сектора швидкого реагування малинського відділення поліції Володимир Савченко каже:
— У Малині працює три служби таксі. Вони обов’язково повинні укладати договори з лікарнею, аби бути впевненими, що за кермом — адекватна й здорова людина. Перед тим, як вирушати в дорогу, таксисти мусять проходити медогляд. Але перевіряти самопочуття водіїв — не наша робота. Про це повинні дбати керівники фірм. Ми ж у свою чергу, зупинивши автівку, перевіряємо посвідчення водія, страховку, ліцензію. До того ж машини, задіяні у службах таксі, обов’язково повинні двічі на рік проходити тех­огляд. Якщо пасажир запідозрив водія у тому, що він п’яний, потрібно телефонувати у поліцію. До речі, згідно з Кримінальним кодексом, за керування у нетверезому стані передбачена серйозна відповідальність.
Усе це, звичайно, добре, подумалося. Однак, поклавши руку на серце, варто сказати й інше: у більшості малинських таксистів ніколи не було ліцензії. Водії відхрещуються від неї, бо вона дорога, а заробітки — мізерні. Проте, якщо немає ліцензії, водій не має права перевозити пасажирів. Але, як бачимо, таксисти цим особливо не переймаються.
Пам’ятаю, декілька років тому, коли наших місцевих водіїв «трусила» «Укртранс­інспекція», з усіх машин кудись позникали «шашечки», тож напрошуються висновки: є чого ховатися. Ціна порушеного питання — людське життя: пасажирів, пішоходів, серед яких — багато дітей. У погоні за заробітками про це не можна забувати ні таксистам, ні їхнім начальникам, ні поліціянтам…

Розміщено в : malin
Реклама
Форма зворотнього зв’язку:

Отримайте інформацію, яка вас цікавить, звернувшись до нас через контактну форму.

  • Drop files here or
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.